Design Cabinet CZ

27.05. 2009

3D reklama má svoji Hvězdu

Novinky

Hvězdou 3D reklamy je míněna stejnojmenná soutěž reklamních a dárkových předmětů, jejíž 9. ročník vyvrcholil v březnu letošního roku na veletrhu Reklama Polygraf v rámci jeho doprovodného programu.

Ve dvanácti základních kategoriích bylo z 80 přihlášených oceněno 28 předmětů a ve zvláštní kategorii Reklamní předmět 3. milénia ze 17 prací čtyři. V ní soutěží předměty na českém trhu ještě nerealizované a jejím hlavním cílem je podpora domácí tvorby využitelné ve 3D reklamě. Stejně jako v loňském roce byl vyhlášen i absolutní vítěz, který získal nejvyšší počet bodů. Stala se jím Nescafé sazenice kávovníku využitá při tiskové konferenci k akci „70 let Nescafé" jako originální dárek pro novináře. Porota ocenila nápad, stylové zpracování i samotné sdělení nevšedního předmětu. Další významnou cenu - Inovace roku - získal Lázeňský pohárek Kala za jedinečný design, obal i způsob jeho využití.

Z dalších zajímavých předmětů jmenujme Formu na ledové panáky, která slouží k přípravě „sklenek" z ledu a na dně každé je zobrazeno 3D plastické logo zadavatele. Příjemně překvapila i veřejná instituce, konkrétně Státní fond životního prostředí, který pro žadatele o dotace z evropského Operačního programu Životní prostředí připravil společenskou hru Dotace!, jejímž cílem je zájemce provést úskalími až k úspěšnému získání dotace.

Zajímavým, ačkoliv nedosáhl na stupně vítězů, je i předmět Dárky plné zážitků - Den jak sen. Nejde o klasický předmět, ale o poukaz na zážitkovou akci předávaný ve speciálním a nevšedním obalu. Dobrá reklama může opravdu i chutnat, jak ukazuje nejobsazenější kategorie Reklamní gastronomie. Stále častěji se v soutěži objevují jak IT předměty, tak i takové, které obsahují ekologické poselství.

Soutěž komunikačních nástrojů je vlastně sama komunikací se silnou zpětnou vazbou. Trh 3D reklamy mapuje a je pro něj současně inspirací. Proti minulému ročníku opět početnější, reprezentativnější a pestřejší přehlídka předmětů je dalším z mnoha důkazů, že 3D reklama jako druh komunikace nabývá na významu. Má nízké náklady na jeden reklamní účinek a reklamní a dárkové předměty jsou obvykle cíleně či dokonce osobně předávané věci, které obdarovaní užívají v profesním nebo běžném životě a jejich sdělení tak působí opakovaně.

Soutěž od roku 2000 společně vyhlašují Asociace 3D reklamy, týdeník Strategie a veletržní agentura M. I. P. Group, a.s. a společně se také těší na úspěch jubilejního 10 ročníku soutěže.

Pro více informací kontaktujte:
Pavel Černý
Gordica Communication
e-mail: pavel@gordica.cz
tel.: 603 106 639

Připojené obrázky

Naši partneři:

  • Slovenské centrum dizajnu