Design Cabinet CZ

07.02. 2014 - 11.02. 2014

Ambiente 2014

Festivaly a veletrhy

Ambiente, jeden z nejvýznamnějších a nejnavštěvovanějších mezinárodních veletrhů v segmentu stolování, bytového designu, dárků, dekorací a bytových a nábytkových dekorací.

Jako vítaný doplněk k vystavované nabídce téměř 4 700 vystavovatelů z celého světa nabízí veletrh Ambiente ve dnech 7. až 11. února 2014 i celou řadu doplňkových akcí, které návštěvníkům nabízejí informace o budoucích směrech a trendech, seznámí je s mladými talentovanými designéry a nabídnou zajímavé nápady na celý následující rok.

Tři akce na jedné ploše: trendy, Design Plus a Německá cena designu
(vše na Galerii1)

Galerie 1 bude pro mnohé návštěvníky pravděpodobně místem, které si vyberou jako první. Nabízí totiž hned tři akce pro všechny, kdo na Ambiente hledají nejenom zboží, ale i inspiraci a informace o trendech pro následující období. Již posedmé nabízí sekce Trendy vše nové v segmentu stolování, kuchyní, bydlení a dárků. Trendy nabízejí čtyři imaginární světy -
'stunning temper', 'subtlespirit', 'serenenature' a 'striking mind' - které stejně jako v minulosti obsahově i zpracováním pocházejí ze studia bora.herke.palmisano. Trendy jsou doplněny komentovanými prohlídkami a přednáškami.
Cena designu Design Plus Award je jednou z nejznámějších německých cen. Každoročně oceňuje esteticky a funkčně nejzdařilejší produkty. Třetí zajímavostí je Německá cena za design, kterou Německá rada pro design uděluje špičkovým výrobkům a projektům v oblasti produktového a komunikačního designu a vynikajícím zavedeným i začínajícím designérům. Mezi cenami najdeme i Cenu za inovace v kuchyňském designu a anticenu Plagiarius.

Mladí designéři na Ambiente: Talents, Next aTrendwatcher
Veletrh Ambiente tradičně a dlouhodobě podporuje mladé talenty. Programy zaměřené na nastupující generaci mladých designérů - Talents a Next- mají dobré mezinárodní jméno a jsou dobrou příležitostí, jak spojit veletrh, vystavovatele a mladé tvůrce. Program Talents je mezinárodní profesní platformou, kde se představují mladí designéři zaměření na produktový a nábytkový design (Loft, hala 11.0) a jídelní soupravy a nádobí (Současný design stolování, hala 4.0). Program Next je zaměřen na mladé firmy, které jsou již aktivní v segmentu spotřebního zboží a chtějí se pevněji ukotvit v oboru. Účastníky programu Next návštěvníci najdou v Loftu (hala 11.0), na Young&Trendy (hala 11.1) a Carat (hala 9.3).
Trendwatcher je relativně nový, ale velmi úspěšný koncept. Již třetí rok vysílá nizozemský Fontys (Fontys University of Applied Science) na Ambiente speciální „hledače trendů". Fontys je jedna z mála vysokých škol na světě, jež studentům nabízí jejich speciální kurzy. Výsledky své práce představí mladí experti ve stánku ve foyer haly 11.0 a rovněž v rámci prohlídek organizovaných po výstavních plochách veletrhu.

Solutions (foyer haly 4.0)
Letošní přehlídka Solutions - Řešení navazuje na předešlé úspěšné dva ročníky z let 2012 a 2013. Solutions je mezi zákazníky, kteří žádají chytrá řešení zejména pro vaření a stolování, velmi populárním počinem. Spotřebitelské zboží budoucnosti je ve znamení nových materiálů, zajímavých doplňkových prvků nebo dalšího využití věcí denní potřeby a neotřelého designu. Kurátorem přehlídky chytrých řešení a zajímavých technických inovací ve foyer haly 4.0. je designer Sebastian Bergne.

Stříbrné trienále (hala 11.0 A89)
Tématem Stříbrného trienále je stříbro ve všech svých nejatraktivnějších podobách. Sedmnácté trienále Společnosti uměleckých zlatníků (Gesellschaft für Gold schmiede kunst) a Německého domu zlatníků (Deutsches Gold schmiede haus)v Hanau přestaví kreativní potenciál tohoto vzácného kovu. Přehlídka, jež je nedílnou součástí veletrhu Ambiente 2014, představí asi 80 exponátů: příbory, servírovací nástroje a doplňky mistrů zlatnického a stříbrnického umění, designérů specializujících se na kovové předměty, designérů spotřebního zboží, studentů a učňů z Německa i zahraničí. Stříbrné trienále se koná za podpory manufaktury Silber manufaktur Robbe & Berking.Tato přehlídka a soutěž se od roku 1965 koná pravidelně každé tři roky.

Skleněná republika- moderní sklo z České republiky(foyer haly 4.2)
Sklářství má v České republice dlouhou tradici. Vznikla kolem roku 1950 a čeští skláři a jejich díla jsou od té doby žádaní po celém světě. Experti již dlouho České republice přezdívají Skleněná republika. Přehlídka nazvaná „Skleněná republika - moderní sklo z České republiky" zahrnuje práce dvaceti sklářů z let 2008 až 2013 a nabízí ucelený pohled na celé spektrum možností, jež toto náročné umělecké řemeslo nabízí.

ToveJansson- Mumínci- sté výročí narození autora (Portalhaus)
Děti na celém světě milují Mumínky, jeden z nejoblíbenějších a nejrozšířenějších finských vývozních artiklů. Jejich postavičky najdete téměř v každé domácnosti, kde jsou děti - na povlečení, dětském nádobí, taškách, školních potřebách i jinde. Legrační figurky připomínající hrošíky vytvořila populární finská spisovatelka a výtvarnice Tove Jansson, která by se v letošním roce dožila sta let. Přehlídka Mumínků v Portalhausu haly 11 představuje celé spektrum licencovaných produktů.

Japonsko jako partnerská země
Po Dánsku a Francii se třetí partnerskou zemí Ambiente stává Japonsko, historicky první asijský partner veletrhu. Plánuje se široký a bohatý program zahrnující tematický japonský den, různé aktivity a akce. Projekt zaštítil mezinárodně uznávaný designér a architekt
Yukio Hashimoto z Tokia. Prezentace partnerské země proběhne pod názvem 'Super Ennichi' a bude k vidění ve foyer haly 4.1. Prezentace, jež je dílem designéra Hashimota, představuje japonské produkty a zároveň dává návštěvníkům možnost se přímo zapojit do simulace života v Japonsku. Na programu je výuka ostření nožů či přípravy tradičního suši. Ve foyer haly 11.0 se jako doplňkový program představí přehlídka japonské kreativity.

 

Více informací na: www.ambiente.messefrankfurt.com

 

Připojené obrázky

Připojené soubory

Naši partneři:

  • Slovenské centrum dizajnu