Design Cabinet CZ

13.07. 2010 - 13.07. 2010

Artsemestr 2010 atelierů Módní tvorby a Designu oděvu a obuvi Vysoké školy uměleckoprůmyslové

Výstavy

Přehlídku toho nejčerstvějšího z oděvního designu v rámci klauzurních prací jste mohli vidět na tradiční výstavě Artsemestr Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, která byla zastoupena ateliery Módní tvorby a Designu oděvu a obuvi ve spolupráci s atelierem K.O.V. Zde je subjektivní výběr těch nejzajímavějších prací.

„Spolupráce s průmyslem" bylo tématem studentů atelieru Módní tvorby. Josef Ťapťuch se rozhodl podnítit spolupráci s oděvním průmyslem, která by studenty obohatila o poznání nových přístupů a začlenění různých textilních technik v oděvní tvorbě.

Asi nejvýraznější práci předvedla Viktoria Yash, která volně navázala na předchozí pánskou kolekci. Základem nové kolekce je street wear s tlumenou barevností a výraznými záhyby u svrchních částí oděvů.

Petra Pluháčková naproti tomu vypracovala kabáty asociující svět tuláků. Zvolila nesouměrné modelace, které jsou protikladem k hladkým plochám.
Nepřehlédnutelným dílem jsou dětské street wearové oděvy Romany Jakešové s digitálními tisky a precizním vyhotovením.

Pavel Berky vytvořil ve spodní části oděvů výrazně tvarovanou minikolekci elegantních dámských šatů s kontrastními prvky zvýrazněnými tisky.

Název „Náhodná setkání" je prezentován jako spolupráce studentů ateliéru Designu oděvu a obuvi pod vedením Liběny Rochové a ateliéru K.O.V Evy Eisler. Výsledné „komplety" těchto atelierů jsou postaveny na kontrastních i souladných řešeních v podobě večerních rób a šperků, které jsou jejich rovnocennou součástí.

Jednou z výrazných prací je „Opona pro lidské tělo" od Michaely Bětíkové a Anny Mareškové, zvýrazňující jemnost siluety. Michal Strach k této minikolekci vytvořil šperkovnici, která je zlatými řetězy připoutána k prstenu a náramku dámy.

Něžné zřasené šaty z hedvábné organzy Kateřiny Plarnitzerové jsou obdobně položeny v protikladech s robustními brožemi zalitými do pryskyřice od Anežky Martinkové.

Antonín Šimon naopak navrhl strukturovaný komplet z netkané textilie s pevně ukotveným volánem v návaznosti na předcházející semestrální práci Jenny Halada inspirovanou moderní dynamikou v architektuře.

Jan Zeman

Naši partneři:

  • Slovenské centrum dizajnu