Design Cabinet CZ

11.08. 2021

Čiči Design

Projekty

Love brand pro milovníky designu i koček, který pohladí nejen na duši

 

Pod značkou Čiči Design tvoří mladá designérka Barbora Hortová minimalistické produkty s kočičí tématikou, které přináší radost dětem i dospělým a pomáhají opuštěným kočkám k lepšímu životu. K založení ji inspiroval vlastní příběh o kocourovi z dětství, který vás pohladí nejen na duši.

Kočičí sourozenci
Všechno začalo, když byly Báře 4 roky. Jednou v noci se probudila a šprušlemi své palandy viděla tátu, jak v náručí drží malé černé koťátko. Vzhlédla na ni dvě velká kukadla a v tu ránu se zamilovala!  Vyrůstali bok po boku jako sourozenci. Hráli si, lítali po zahrádce a společně objevovali svět. Kocour, později znám jako Mikeš, trpělivě snášel oblékání do svetříků i vožení v kočárku a něžně Báru vychovával. Společná cesta trvala 13 let a inspirovala ji k založení vlastní designové značky Čiči.
První návrh na škole

V roce 2017 Bára studovala produktový design na ČVUT v Praze a urputně bojovala s nalezením tématu pro svou semestrální práci. Po několika zamítnutých návrzích ji na mysl přišel koncept velkého černého kocoura spolu s příběhem o cestě k nalezení milujícího domova. A tak vznikla první kočka.

Nastartování projektu

Další roky se věnovala intenzivně studiu, praxi a práci v interiérovém designu, ale kocour jí stále nedával spát. Cítila potenciál a podle pozitivní zpětné vazby okolí chtěla projektu dát šanci. Přála jsem si, aby měly děti v ČičiI stejného kamaráda, jakého jsem měla já v Mikešovi. Aby si s ním mohly hrát, povídat, odpočívat na něm a cítit se s ním v bezpečí.
Protože věděla, že sama nemá potřebné znalosti a zkušenosti v podnikání, přihlásila se v roce 2020 do podnikatelského inkubátoru
Point One na ČZU. Ten jí poskytl zázemí v oblasti know-how, které zúročila při vytvoření svého prvního business plánu a rozjezdu značky.

Posouváním k dokonalosti

Rukama jí prošlo dohromady  na 20 prototypů, na kterých se zkoušely velikosti, poměry a tvary jednotlivých částí kočky, různé typy a gramáže textilií, umístění výšivek a technologické zpracování detailů.

Aby byl produkt skutečně technologicky i esteticky dotažený, stojí to mnoho sil, času a samozřejmě nákladů. Prvními vyrobenými kusy cesta nekončí – s pár dalšími sériemi se vždy naskytne nějaký detail, který lze vylepšit, a to zejména na základě podnětů od zákazníků. Produkt se tak stále posouvá k dokonalosti, a to mě na tom baví, říká Bára.

Ověření konceptu průzkumem

V rámci prototypování Bára provedla kvalitativní průzkum s více jak 20 maminkami a dětmi různých věkových kategorií, pod vedením zkušeného mentora Ondřeje Homoly, spoluzakladatele několika úspěšných startupů. Z tohoto průzkumu vzešlo pár zásadních podnětů, které byly do produktu zapracovány ještě před výrobou prvních kusů.

Stovky hodin při hledání materiálů

Od začátku jsem věděla, že chci vyrábět kvalitní produkty v České republice, z materiálů českého či evropského původu a včetně certifikátů nezávadnosti. “ říká Bára.

Při výběru materiálů postupně obepisovala firmy po celé ČR a když je nenašla u nás, přesouvala pozornost do dalších částí Evropy. Největším problémem je, že se v Evropě již máloco vyrábí a hodně se dováží. Proto výběr materiálů s mými požadavky zabral bez nadsázky stovky hodin.

Výroba na dlouhé lokte
Původně zamýšlela výrobu v chráněné dílně, ale díky požadavkům na vybavení a zručnost skončila spolupráce s první dílnou po 5 měsících nezdarem.

V další fázi proto již neriskovala a oslovila na 80 dílen, z nichž se třemi vybranými začala prototypovat. Chtěla si být jistá výběrem spolehlivého partnera pro dlouhodobou spolupráci. Vítězem se stala rodinná čalounická dílna na severu Čech, která svým přístupem a ochotou překonala veškerá její očekávání.
 Je pro mě důležité, kdo se podílí na výrobě našich produktů, protože každý do nich přináší část sebe sama. Měla jsem velké štěstí, že jsem našla tým lidí, kterým věřím, a kteří jsou ochotni svoje zkušenosti a energii vkládat právě do našich produktů, komentuje designérka.

Podpora koček bez domova

Z každého prodaného produktu Čiči Design je 10 % ze zisku věnováno na podporu koček v nouzi v rámci Projektu Hope z. s. K tomuto rozhodnutí vedla osobní angažovanost autorky, která se dlouhodobě o tuto problematiku zajímá a sama má jednoho kočičího nalezence doma.Od začátku jsem věděla, že chci tímto projektem také pomáhat. Věřím, že i zdánlivě malý krok může mít velký dopad,“ říká Barbora.

Budoucnost Čiči Design

V plánu je celá Čiči kolekce do dětského pokojíčku ve spolupráci s českými výrobci a designéry. Ani dospělí a kočky nepřijdou zkrátka, chystají se produkty i pro ně.

 

Více informací v přílohách a na:  www.cicidesign.cz

FB: facebook.com/thecicidesign

IN: instagram.com/thecicidesign

 

 

 

 

Připojené obrázky

Připojené soubory

Naši partneři:

  • Slovenské centrum dizajnu