03.12. 2014 - 20.03. 2015
Datadesign: Definice, otevřenost, srozumitelnost
Výstavy
Co jsou data? Co znamenají pro společnost, pro média a designéry? Jak s nimi pracovat? Jak správně číst koláčové grafy? A jak se dá lhát skrze statistiky? Na tyto otázky by měla odpovědět výstava v Galerii Czechdesignu od 3. Prosince 2014 di 20. března 2015.
Vizualizace a interpretace dat jsou fenoménem současné vizuální kultury. Slouží jako nástroj hledání odpovědí na složité i jednodušší otázky. Výstava zkoumá metody práce s daty, které se využívají v médiích a ve státní správě. Prostorová instalace spojuje obraz, text, interaktivní prvky a hravě pojaté exponáty. Ty vtáhnou návštěvníky do samotného vytváření i interpretace dat. Součástí expozice je také knihovna, naplněná důležitými texty a odbornými články, které téma výstavy umožní poznat do hloubky.
Výstava by měla zvýšit schopnosti kritického náhledu na vizualizaci dat a vytvořit povědomí o provázanosti oborů statistiky, médií a grafického designu.
Projekt zahájila moderovaná diskuse odborníků, které se zúčastnili datoví novináři Petr Kočí a Jan Cibulka, grafický designér Richard Jaroš, datový analytik Kamil Gregor, teoretici Pavla Pauknerová a Tomáš Marek, kurátoři výstavy Filip Dědic a Jana Mattas Horáčková.
Výsledky odborné diskuse i výsledky interaktivní výstavy budou shrnuty v doprovodné publikaci, doplněné o texty, odkazy na užitečné nástroje a metody. Sborník bude návštěvníkům zdarma k dispozici na výstavě a v elektronické verzi ke stažení prostřednictvím webu CZECHDESIGN.CZ.
Kurátorem a koordinátorem výstavy je Filip Dědic - student dějin a teorie designu na UMPRUM v Praze, který se dlouhodobě zabývá zkoumáním souvislostí mezi designem, technickými obory a současnou kulturou.
Připojené soubory
- Pozvánka - (122 kB)
- TZ_Datadesign - (535 kB)
- TZ_Datadesign - (519 kB)