Design Cabinet CZ

16.07. 2012 - 16.07. 2012

Hledáte design? Pak musíte do Superstore do pražského DBK Budějovická!

Akce

Blíži se první výročí otevření  Superstore, dvou posledních podlaží obchodního centra DBK Budějovická. S 2 000 m² plnými bytových doplňků je to největší a nejhezčí prezentace a prodejna nejvýznamnějších světových značek spojených s designem a kulturou bydlení.  Jak jste s fungováním Superstore spokojeni?

Ing. arch. Ladzianský: Za dnešní situace v českém maloobchodě bychom měli být v zásadě spokojeni, ačkoli na vítězné oslavy a hodnocení úspěšnosti celého konceptu je po tomto těžkém roce poměrně brzy. V zahraničí jsou projekty podobného typu zcela běžné a zákazníky hojně navštěvované. U nás je to trochu jiné. Pro většinového českého zákazníka zvyklého nakupovat nejlevnější imitace a plagiáty je i jinde běžné standardní zboží velmi nové a musí si ho pro sebe objevit postupně. Máme ale již mnoho fanoušků, kterým Superstore přirostl k srdci.
Naším cílem bylo představit na jedné ploše ucelenou nabídku toho nejlepšího ze světa bytových doplňků. Nabízíme možnost výběru a srovnání produktů jednotlivých tuzemských i zahraničních značek. Navíc jsme dali šanci i menším českým firmám a designérům, aby mohli své výrobky nabídnout koncovým spotřebitelům. Dá se říct, že české veřejnosti představujeme reprezentativní cestou obor bytových doplňků, jeho šíři a nabídku a některé zákazníky tímto počinem ještě stále překvapujeme. Ale fakt, že se k nám většina zákazníků opakovaně vrací, je pro nás signálem, že alespoň něco děláme dobře. Stále hledáme nejlepší formu i obsah, pracujeme na zlepšeních a snažíme se vytvořit co nejinspirativnější prostředí, ze kterého budeme mít dobrý pocit nejenom my, ale i naši zákazníci. Tento úkol nikdy neskončí ...

Na produkty Superstore lze najít doporučení v řadě lifestylových časopisů a časopisů o bytové kultuře. Projevuje se to nějak na návštěvnosti a prodeji?
Ing. arch. Ladzianský: Určitě ano. Čtenáři těchto časopisů se na jejich stránkách rádi inspirují a vědomě se tak nechávají ovlivňovat při zařizování domácnosti nebo nákupu různých dárků do bytu. Tato spolupráce je pro nás přínosná a jsme velmi vděční, že s námi lifestylové a „bytové" časopisy sdílejí nadšení z produktů, které nabízíme a často poskytují prostor pro jejich prezentaci.

Máte informace o tom, které produkty se prodávají nejlépe? Které značky oslovují nejvíce našeho, resp. pražského spotřebitele?
Ing. arch. Ladzianský: To se hodně liší. Někdo se jde jenom podívat, jiní zákazníci hledají konkrétní produkt, dárek nebo značku. Dalo by se říct, že nejoblíbenějšími položkami jsou porcelán, sklo, kuchyňské nádobí a doplňky. Ze značek jsou to za 5. patro především Eva Solo, Menu, LSA, Kartell, Sia nebo Koziol. Ze 4. patra pak ASA, Broste, ZAK! Leonadro, Maxwell & Williams.

Myslíte, že Superstore navštěvují  pouze fajnšmekři a lidé znalí oboru?
Ing. arch. Ladzianský: Určitě ne. Naopak, Superstore je od počátku zamýšlen jako obchod pro širokou veřejnost, pro všechny kteří mají dobrý vkus, nebo se snaží se mu naučit. Chceme být alternativou pro všechny, kteří už nechtějí dále zaplňovat svou domácnost nejlevnějším asijským šuntem, který se na nás valí ze všech stran. Proto je taky důležitá šíře naší nabídky, která umožňuje srovnávání na tom nejlepším, co je ve světě možné pořídit. I když je pravda, že jsme se v rámci oboru programově rozhodli vyhnout se na začátku dražším produktům, které prozatím moc nenabízíme.

V rámci Superstore jste otevřeli Galerii DBK. Jak se vám zatím představené výstavy osvědčily, pokud jde o návštěvnost nebo ohlasy?
Svatava Kamencová: Provoz DBK Galerie je teprve v začátcích a specifický prostor obklopený designovým zbožím přímo uprostřed nákupní vřavy si žádá také specifické téma a pojetí prezentace. Nicméně myslím, že přiblížení se komerci, tak trochu ve Warholovském stylu nemusí být začínajícím umělcům na škodu. Výstavy u nás mají výhodu v tom, že je zachytí skutečně široké spektrum diváka. Milovníci designu stejně tak jako běžní zákazníci pátrající po funkčním nádobí do kuchyně.

Co dalšího v Galerii DBK připravujete?
Svatava Kamencová: Na podzim bychom určitě rádi zařadili výstavu netradičních svítidel a chystá se také opětovná spolupráce s Vysokou školou uměleckoprůmyslovou v Praze.

Všimnuli jsme si, že se mění podoba i ostatních pater. Co dalšího se v DBK chystá?
Svatava Kamencová: Co se týče novinek - nedávno se s velkou slávou otevřela nově zrekonstruovaná prodejna Tescomy s předváděcím centrem, která je nyní se svými 318m² největší plochou prezentující tuto značku v Evropě, takže bych určitě všechny ráda pozvala právě tam, a pokud byste si nevěděli rady kudy k nám, nově teď DBK můžete najít také v mobilní aplikaci Nákupní centra.

Děkujeme za rozhovor.
Lenka Žižková

Více informací na www.dbkpraha.cz a www.superstoredbk.cz

Připojené obrázky

Naši partneři:

  • Slovenské centrum dizajnu