27.05. 2015
Jak spotřebitelé vnímají obaly?
Projekty
Když manažerka globálních vztahů Yasmin Siddiqiová z DuPont Packaging zakončila svou přednášku při zahájení sympozia pořádaného PAC (Packaging Consortium), položila 150 posluchačům otázku: „Co maří vaše úsilí zmenšovat odpad z potravin?"
Téměř polovina uvedla, že „vnímání obalů spotřebiteli" a zbývající půl na půl „neujasněné cíle" a „dostupnost/náklady". 60 % stratégů značek, designérů a těch, kteří činí důležitá rozhodnutí, říká, že pro jejich podnikání je velmi důležitá bezpečnost potravin. Podle respondentů mohou obaly nejlépe omezit plýtvání potravinami prodloužením trvanlivosti (43 %), ochranou výrobku (36 %), uchováním čerstvosti (17 %) a zajištěním přiměřených porcí (4 %). Účastníci ankety věří, že obalový průmysl může pozitivně působit na šetření potravinami v pozdějších fázích distribučního řetězce (v maloobchodě, u spotřebitele).
Část problému může být vyřešena, pokud se na obal podíváme holisticky. Yasmin Siddiqiová to komentuje slovy: „Pokud obal studujete pod mikroskopem, přijdete o skutečnou podstatu. Například odpad z potravin je velký problém pro životní prostředí, protože většina z potravin na skládkách přispívá k oteplování emisemi metanu, který je 21× silnějším skleníkovým plynem než CO2. Přidejte to ke ztrátám způsobeným vyplýtvanou vodou a energií a uvidíte, že každé zachráněné kilo jídla má význam pro člověka i prostředí."
Převzato z http://www.packaging-cz.cz/aktuality/1170/58/Jak-spotrebitele-vnimaji-obaly/