22.02. 2015 - 08.04. 2015
Nápověda do soutěže Electrolux Design Lab 2015 na téma Zdravé šťastné děti
Soutěže
Jak můžeme v budoucnu zajistit, aby naše domovy byly pro děti vhodným místem, kde budou moci bezpečně žít a vyrůstat tak, aby se z nich stali zdraví a šťastní jedinci s chutí do života?
Jak přistupovat k tématu
Váš návrh bude hodnocen na základě kreativity a originality designu, ale roli v rozhodování o nejlepším konceptu budou hrát i další faktory. Při přemýšlení o potřebách na produkty, služby, doplňky a spotřební zboží v oblasti vaření, péče o textil a čištění vzduchu, které budou spotřebitelé v budoucnosti mít, mějte na mysli následující aspekty:
- Kdo je vaše cílová skupina
- Jak se s cílovou skupinou spojit
Kdo je vaše cílová skupina
Zamyslete se nad svou cílovou skupinou a zkuste se vcítit do jejího světa. Je vaší cílovou skupinou celá rodina, kojenci, batolata, děti ve školním věku, teenageři nebo dokonce maminky a tatínkové? Co je potřeba k tomu, aby bylo dítě zdravé a šťastné, a to jak v rámci rodiny, tak i v rámci budoucího fungování ve společnosti? Inspirujte se příklady z každodenního života spotřebitelů, koukejte se kolem sebe a nalezněte relevantní situaci, na které můžete založit svůj koncept. Zajímá nás, co pro vás bylo podnětem k tvorbě, co jste vypozorovali a v čem vidíte příležitost
Spojení s cílovou skupinou
Spotřebitelé jsou nakloněni k používání nových technologií k sledování, porozumění a starání se o své děti, stejně jako vytvoření prostředí, které bude pro děti bezpečné a bude přispívat k jejich zdraví. Zamyslete se nad tím, jak mohou být nové technologie použity ke zlepšení každodenního života spotřebitelů a jaké řešení byste jim nabídli k naplnění jejich potřeb na služby, údržbu, ovládání, možnosti přizpůsobení a použitelnost.
Jak si vybrat oblast zaměření
Zdravé, šťastné děti je zastřešujícím tématem, v jehož rámci si vyberete jednu z následujících oblastí, na kterou se dále zaměříte:
- vaření
- péče o textil
- čištění vzduchu
Můžete přijít se svým vlastním pohledem na věc, ale nás zajímají především následující aspekty...
Hodnoty designu značky Electrolux
Abyste lépe porozuměli designu Electroluxu, podívejte se na 6 klíčových hodnot, podle kterých se produkty společnosti Electrolux hodnotí:
- Intuitivní ovládání - produkty jsou vizuálně navrženy tak, aby bylo jasné, jak a kde se ovládají.
- Jednoduchost - nepřehnaný a čistý design bez nadbytečných ornamentů, jednoduchost a účelnost vychází z empatického porozumění základních potřeb uživatelů.
- Čistota - používání materiálů, struktur, světla, barev a zvuků přátelským a inovativním způsobem, produkty plní svou funkci a zároveň z nich čiší střízlivá a rafinovaná elegance.
- Klid - produkty vyjadřují smysl pro komfort, bezpečí, rodinu a dávají spotřebitelům pocit síly a jistoty.
- Zlidštění - technologie jsou vytvořeny v souladu s vašimi potřebami, použití technologií, které život zlepšují, a ne zatěžují, vytváření produktů, které bude radost používat.
- Svoboda - poskytnutí svobody a možnosti používat produkty po svém, produkty jsou flexibilní a mohou být použity různými způsoby.
Jak jsou návrhy hodnoceny
Při hodnocení vašich prací se porota zaměří na následující klíčová kritéria:
- Odpovídá koncept zadání?
- Obsahuje koncept intuitivní design?
- Je návrh inovativní?
- Snaží se návrh vyhovět potřebám spotřebitelů?
- Působí koncept estetickým dojmem?
Dále by koncepty měly být v souladu s hodnotami Electroluxu a celkovou identitou značky. V konceptech by se měly odrážet hodnoty skandinávského designu. Návrhy by měly být citlivé k životnímu prostředí, užitečné, smysluplné a zároveň poskytovat snadné, intuitivní ovládání.
Časový harmonogram soutěže
Datum, od kdy je možné návrhy posílat: středa 4. března 2015,
na: www.electroluxdesignlab.com
Deadline pro zaslání návrhů: středa 8. dubna 2015
Umístění konceptů online: květen 2015
Více inspirace najdete v příloze.