22.07. 2015
Společnost Preciosa vdechne život cenám prestižního cyklistického závodu Tour de France
Novinky
Společnost Preciosa vytvoří poprvé v historii trofeje pro prestižní závod Tour de France.
Při výrobě využije světově unikátní a řemeslně náročnou technologii StarDust®.
Křišťálové trofeje, které již pátým rokem vznikají za podpory společnosti Škoda auto, a.s., představují jeden z hlavních symbolů věhlasného závodu Tour de France.
Technologie StarDust®a minimalistický design
Cenu charakterizují především precizní, ostře vybroušené hrany a extrémně minimalistický tvar. Samotný tvar trofeje je inspirován závodem. Spodní, širší část zobrazuje jeho start - široký peloton závodníků. Postupné zužování směrem ke středu naopak symbolizuje výběr těch nejlepších, favoritů. Vertikální tvar a zřetelně identifikovatelné rozměry jasně mluví směrem k hrdinovi a vítězi závodu - je pro něj dobře uchopitelnou a především dostatečně viditelnou pro okolí. S ohledem na potřebu zachovat neměnný design trofeje, se tvůrci soustředili na způsob řemeslného zpracování skla.
Výsledné dílo váží 3,5 kg a měří 637 mm. Na tloušťku má celkem 8 mm, z nichž 2 mm tvoří vrstva StarDust®.Spojením moderní technologie výroby a neotřelého designu vyšlo z dílen Preciosa celkem 6 originálů a dva prototypy trofeje. Jeden bude umístěn do muzea Škoda v Mladé Boleslavi a druhý do Muzea skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou.
Podrobné informace v přílohách.
Připojené soubory
- Hut v Crystal Valley - (55 kB)
- TZ - (510 kB)
- Star Dust - (55 kB)