Design Cabinet CZ

29.01. 2011 - 30.01. 2011

Střípky z lednových klauzur FAVU v Brně

Výstavy

Letošní klauzury průmyslového a grafického designu na FAVU VUT v Brně proběhly 24. ledna 2011, veřejnost si pak mohla výsledky studentů prohlédnou při veřejné prezentaci 29. a 30. ledna 2011 v budově FAVU na Rybářské ulici.

Produktový design
Studenti Ateliéru produktového designu zpracovávali téma „flakón na parfém konkrétní značky", ale také témata designových soutěží - např. Mladý obal, Městské zásahy, Becker Contest. Využití technologie profilované překližky pro Becker Contest se v pracích studentů objevovalo nejčastěji. Od různých sedaček, židlí, stolků, seslí přes sáně a domácí vinotéku až po „Popelčin střevíček". Na veřejné prezentaci jsme mohli vidět také návrhy sanitární keramiky a výsledky zadání „hudební nástroj z corianu", což byla ve výsledku 3 violoncella. Při vytváření tvaru flakónu pro parfém studenti většinou vycházeli ze samotného charakteru vůně - svěží vůně evokuje led, proto flakón ve tvaru ledové kostky, čokoládová vůně znamená čokoládu apod., objevil se zde i flakón v podobě šperku, což by ženy určitě ocenily, protože by tak měly svůj oblíbený parfém stále při sobě.

Grafický design
Grafičtí designéři zpracovávali téma „holocaust", „migrace" a „knihu Máj" od Karla Hynka Máchy. Prostor zde byl i pro volnou tvorbu. Při libovolném zpracování Máchovy knihy se kromě plošných návrhů objevily i trojrozměrné instalace a nechávaly návštěvníka tyto objekty vnímat a přemýšlet o nich. Téma migrace studenti chápali velmi často jako přesun z jednoho místa na jiné nebo bylo dáváno přímo do souvislosti s fenoménem globalizace - viz. plakáty, které evokují McDonald´s, internet explorer nebo facebook. Plakáty s tématem holocaustu často vyzařovaly ponurost, zoufalství a strach nebo násilí - zkratkou zobrazovaly smrt, hrůzu, násilí, nacismus. Kromě grafiky se také studenti zabývali typografií, projevila se právě i snaha o vybočení z dvojrozměrnosti.

Klauzury byly příjemné, návrhy studentů kvalitní, přesto však nijak výjimečné. Studenti často pracovali se symbolikou až téměř popisnou, což některým návrhům někdy spíše uškodilo.

 

Olga Havlíková

Zdroj: www.dezzignpoint.cz

Naši partneři:

  • Slovenské centrum dizajnu