Design Cabinet CZ

21.06. 2022

Výsledky soutěže Ein&zwanzig 2021 a 2022 v Miláně

Novinky

Organizace German Design Council, odprezentovala po vynucené koronavirové přestávce dva ročníky vítězů mezinárodní soutěže Ein&zwanzig. Letošní ročník byl už šestým v pořadí a byl tradičně k vidění v oblasti Tortona v italském Miláně. 2x21 vítězů tak mohlo přestavit své práce během milánského svátku designu.

Soutěž ein&zwanzig je otevřená pro studentské práce z celého světa. V posledních ročnících se počet přihlášených prací pohyboval okolo sedmi set až osmi set. Nejvíce zastoupenou zemí bývá Německo. Což je pochopitelné, protože je zde soutěž známá a mezi studenty velice populární. Často se zde objevují ale i projekty z druhého konce světa.

Soutěž se skládá ze tří kol, ze kterých vzejde 21 vítězů a později i  absolutní vítěz. Prvním úspěchem může být pro studenty výběr na Shortlist. Takto je porotou označeno 60 prací ze všech přihlášených projektů. Z nich je pak porotou vybráno 21 vítězů soutěže. Soutěž nese podtitul “we take you to Milan” proto jsou pak tyto práce vystaveny na zmíněné výstavě. Jejich autory organizace vezme na týden do Milána, v čase, kdy zde chce být snad každý designér. Z těchto vítězů je pak na místě vybrán absolutní vítěz. Ten si odnese titul Best of best. V letošním ročníku to byl policový systém Felixe Landwehra, s kterým zakončil studium na univerzitě v Postupimi. V ročníku 2021 pak netradičně pojatý vysavač od dua Ivo Erichsen a Tobias Bihlmeyer ze stejné univerzity.

Letošní výstava prezentovala vítěze dvou ročníků (2022 a 2021). Kvůli nedostatku prostoru byl covidový ročník zastoupen pouze formou bannerů s texty a fotografiemi projektů. Poslední ročník už byl zastoupen klasickou formou. Organizátoři kladou důraz na propojení mezi účastníky, ale i ostatními designéry. Což je v naší profesi velice důležité. Organizátoři na tento fakt kladou důraz a snaží se ho maximálně podpořit. Proto jsou součástí soutěže formální i neformálních setkání kde se takovéto kontakty navazují snáze.

Letošní architektura výstavy byla velice povedená. Kladně hodnotíme návrat k minimu prvků bez zbytečného plýtvání materiálem. Exponáty byly vystaveny na jednoduchých soklech a polepem v barevném gradientu. Covidový ročník byl vystaven na prosvětlených boxech. Z vystavených jde vyzdvihnout například práce Isabelly Braunreuther. Ta představila textil kombinující látku a dřevo. Toto řešení nabízí nové estetické i funkční možnosti.

Matthias Josef Gschwendtner představil netradičně vypadající židli, využívající odřezky z březové kulatiny. Provedení kombinuje přírodní a průmyslově opracovaný povrch. Dochází tak k pomyslnému souboji mezi přírodou a technologii. Emilie Burfeind vystavila boty navržené pro cirkulární ekonomiku. Henrieke Neumeyer a Moritz Müller skleničky foukané do formy z šamotové hlíny vytištěné 3d tiskem. Max Beckmann předsvil židli, která je utvořená pomocí tyčí a vakuového pytle. Celá konstrukce drží pouze díky vakuu a není zde použit žádný další materiál. Magdalena Popp a Maximilian Alexander Gysau představili látku, jejíž vzory vznikají pomocí generativního systému. Další práce jsou stále k vidění na webu soutěže.

 

Pro Design Cabinet CZ

Filip Krampla a Daniela Dvornická

Připojené obrázky

Naši partneři:

  • Slovenské centrum dizajnu